Sześć trików przyciągających uwagę w marketingu wideo

Marketing wideo to inwestycja. Jeśli zamierzasz zainwestować w marketing wideo , równie dobrze możesz to zrobić w sposób, który zwróci inwestycję — lub ją czterokrotnie. Dzisiaj ludzie widzą reklamy wszędzie. Ludzie stali się mistrzami szybkiego odrzucania treści, na których im nie zależy. Jeśli chcesz się wyróżniać – jeśli chcesz być wart uwagi, Twój marketing musi być w stanie przyciągnąć uwagę widzów, zanim zdecydują, że nie są zainteresowani . Marketing musi być intrygujący. A to musi być intrygujące szybko. Oto sześć sztuczek, które mogą wyróżnić Twoje filmy, sprawić, że widzowie będą oglądać i zachęcić ich do dzielenia się Twoimi treściami z innymi.

Zabierz widzów poza „zwój”

Najczęściej widzowie przyjmują kilka słów przed przewinięciem filmu. To Twoja szansa! Daj ludziom znać, że Twój film jest wart obejrzenia, wprowadzając go odważnie — z równie odważną grafiką. Twój tytuł powinien przedstawiać treść filmu jako coś w stylu „rewolucyjny”, „niezbędny” lub „wow-nigdy-nie myślałem-potrzebowałem-czegoś-wcześniej-ale-teraz-to-to- tutaj-nie-wyobrażam-się-życia-bez-tego. Dobór słów jest kluczem. To, czy ludzie dają szansę Twojemu marketingowi, sprowadza się do jego zdolności do przekonania ich, że warto kliknąć.

Zacznij od szoku
Gdy ktoś kliknie Twój film, zaskocz go kreatywnymi efektami . Jeśli widzowie są nieco zaskoczeni, prawdopodobnie pozostaną w pobliżu, aby zobaczyć, co ma do zaoferowania Twój film. Zainteresuj ich, bawiąc się obrazami jak to robi soul seed media. Trochę potrząsania, przesuwania lub podskakiwania może nadać Twojemu filmowi bardziej dynamiczny charakter. Nawet prosty efekt, taki jak powolne obracanie obrazu lub zabawa z filtrami, może utrzymać zainteresowanie widzów. Co najważniejsze, upewnij się, że Twoje efekty oddzielają Twój marketing od tego, do czego ludzie są przyzwyczajeni i znudzeni.

Upewnij się, że dobrze wyglądasz
Inwestowanie w ogólną jakość filmów jest ważne z dwóch powodów. Po pierwsze, filmy zaprojektowane z myślą o jak największej liczbie urządzeń do oglądania przyciągają więcej widzów tylko dlatego, że więcej osób ma do nich dostęp. Po drugie, widzowie zazwyczaj szybciej tracą zainteresowanie podczas oglądania filmów o niskiej jakości. Zasadniczo filmy, które mają niską rozdzielczość i/lub nie działają prawidłowo, ograniczają całkowitą liczbę osób, które mogą oglądać Twoje treści, i skracają czas oglądania tych, którzy to robią. Oprócz tego, że są solidną inwestycją, gdy spojrzysz na liczby, wysokiej jakości filmy pokazują, że Twoja firma dba o to, co robi marketing!

Bądź głośny, cicho
Chociaż należy wziąć pod uwagę jakość dźwięku w Twoim filmie, ważne jest, aby mieć film, który może sprzedawać swoje treści bez dźwięku . Ludzie często oglądają, ale nie słuchają. Na przykład aż 85% filmów na Facebooku jest oglądanych z wyciszonym dźwiękiem . Z powodu tego zachowania kluczowe jest, aby Twój film mógł przyciągnąć widzów i poinformować ich o treści za pomocą samych elementów wizualnych.

Zachęcaj do udostępniania w stylu „Wiadomości”
Gdy ktoś wyświetli Twoje treści, chcesz, aby udostępnił je innym. Jednym z najskuteczniejszych sposobów, aby ludzie mówili o Twoim filmie marketingowym, jest modelowanie go w stylu „wiadomości”. Artykuły z firm informacyjnych i medialnych należą do najczęściej udostępnianych. Korzystanie z trzeciej osoby — na przykład „ten facet chce X” lub „ci ludzie używają Y” — jest jednym ze sposobów, aby Twoje treści były bardziej „wiadomościowe”. Innym jest użycie tekstu nakładki w celu wyjaśnienia obrazu – co jest podobne do tego, co robią firmy medialne. Naśladując styl „wiadomości”, Twoje treści stają się bardziej dostępne do udostępniania.

Bądź dziwny z ufnością
Jednym z najlepszych sposobów na urozmaicenie filmu jest uczynienie go dziwnym. Widzenie czegoś zupełnie nieoczekiwanego zachęca widzów do dalszego oglądania i dzielenia się tym, co widzą z innymi. Jakiś czas temu Sparkhouse wyprodukował wideo dla Visit Japan , w którym sushi i ramen walczą z nim, aby ustalić, który z nich zasługuje na tytuł najlepszego japońskiego produktu spożywczego. To dziwne – i lepsze dzięki swojej dziwności. To jest w porządku, jeśli wideo jest trochę dostępne. Dobrze jest być zabawnym. Właściwie to świetnie się bawić.

Wspomniałem wcześniej, jak współcześni widzowie często rezygnują z filmów już po kilku sekundach. Chociaż prawdą jest, że współcześni widzowie mogą być surowi, mogą być tak samo obdarzeni. Ludzie są połączeni bardziej natychmiast i globalnie niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki tym wzajemnym powiązaniom widzowie mogą udostępniać treści, które im się podobają, w niewiarygodnym tempie — to darmowy marketing dla Ciebie lub Twojej marki!

Przekonując ludzi do przerwy od tego, co robią, dając im powód do dalszego oglądania i prezentując treści warte udostępnienia, Twój marketing wideo nie tylko zainteresuje współczesnych widzów, ale także odniesie dzięki nim większy sukces.

Teraz, niezależnie od tego, czy planujesz kręcić kolejną serię filmów, czy zaczynasz swój pierwszy film, pamiętaj, aby zaplanować kolejną sesję wokół którejkolwiek z taktyk, o których mówiliśmy powyżej. Wypróbuj różne narzędzia przyciągające uwagę i zobacz, co najlepiej sprawdza się w przypadku Twojego wideomarketingu .

Dodaj do zakładek Link.

Komentarze są wyłączone.