Trade Marketing: zwiększ sprzedaż w miejscu zakupu

Oto główne cele trade marketingu:

  • Rotacja zapasów w miejscu sprzedaży.
  • Promowanie i zwiększanie sprzedaży poprzez planowanie i koordynację promocji.
  • Rozwój merchandisingu i brandingu w celu zwiększenia ruchu w punkcie sprzedaży.

Podstawowe funkcje trade marketingu:

Promowanie produktu w miejscu sprzedaży.
Trade marketing manager odpowiada za zaprojektowanie planu działania w POP (punkt zakupu): czas trwania, cele, projekt, budżet.
Świadomość trendów i potrzeb konsumentów.
PDV musi zaskoczyć i zaspokoić potrzeby chwili konsumenta, aby go przyciągnąć i zachęcić do zakupu.
Optymalizacja wszystkich części procesu zakupu:
Menedżer Trade Marketingu musi realizować swój plan działania, aby dostosować konkurencyjną ofertę do konsumenta i zmniejszyć wydatki, aby zwiększyć zyski.
Pozytywne pozycjonowanie marki w świadomości konsumenta.
Ta część planu działania przyniesie rezultaty w perspektywie średnioterminowej.

Klucze do realizacji skutecznej strategii Trade Marketingu:

Dostępność produktów

Niezwykle ważne jest oszacowanie prognoz sprzedaży, a także okresowe sprawdzanie rezerwy, aby uniknąć przerw w zapasach. W przypadku, gdy konsument nie znajdzie dostępności, istnieje ryzyko, że trafi do konkurencji.

Cena
Jest to ważny czynnik, zarówno jeśli chodzi o przyciąganie klientów, jak i konwersję.

Promocje
Promocje lub rabaty typu 2×3 to zawsze dobra taktyka na przyciągnięcie kupujących. Zgodnie z badaniem Deloitte dotyczącym perspektywy kupowania promocji i rabatów, zauważa się, że połowa kupujących nabywa towary tylko wtedy, gdy są w sprzedaży. Warto przeprowadzić z tego szkolenia.

Branding 
Ważne jest umieszczenie reklamy na wysokości oczu klienta, aby przykuć jego uwagę. Podobnie umieszczanie rekwizytów na wysokości oczu jest sposobem na przyciągnięcie uwagi. Ponadto zapobiega to wyświetlaniu się pustego punktu sprzedaży, jeśli gatunek został sprzedany.

 

Znaczenie wysokości w POP:

1) Poziom rozciągania (powyżej 1,80 m)

Mała uwaga ze strony konsumenta, ponieważ nie przyciąga uwagi i wymaga wysiłku.

2) Poziom oczu (1,20-1,50m)

Na tym poziomie produkty cieszą się o 35% większą uwagą. Idealnie nadaje się do umieszczania produktów o wysokiej rentowności.

3) Poziom dotyku (0,90m – 1,20m)

To idealna wysokość dla dzieci. Stąd słodycze i produkty, które przyciągają Twoją uwagę, znajdują się na tej wysokości.

4) Poziom kucania (poniżej 0,90 m)

Osoby starsze i niepełnosprawne zwykle nie chcą się pochylać. Jednak dla bezpieczeństwa zwykle umieszcza się tu ciężkie produkty.

 

Praktyczne zastosowania Trade Marketingu:
Aktywnie słuchając trzech zaangażowanych aktorów.
Wszystkie pojawiające się problemy muszą być znane działom odpowiedzialnym za ich rozwiązywanie. Pomaga w tym dobrze przeprowadzone szkolenia trade marketing.

Znaczenie opakowania.
Producenci muszą zadbać o opakowanie produktu, ponieważ jest to decydujący czynnik przy zakupie produktu lub innego.

Rosnąca chęć kupna.
Aby promować sprzedaż, dobry menedżer ds. marketingu handlowego przygotuje degustacje i prezentacje dla swoich klientów, stworzy program lojalnościowy, przeprowadzi dobrze nagłośnione promocje w różnych kanałach, konkursy, czeki prezentowe itp.

Skróć czas dostawy.
Zaciekła konkurencja firm takich jak Amazon, które oferują dostawy w czasie krótszym niż 24 godziny, zmusza resztę dostawców do przyspieszenia dostawy.

Dodaj do zakładek Link.

Komentarze są wyłączone.